دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش دو برابری فروش «داش آکل»

آواتصویر– گروه سینمای ایران- امین اعتمادی مجد: روزهای پایانی فصل تابستان و هفته ماقبل ماه محرم بیشتر به کام دو – سه فیلم بود و سایر فیلم ها به روال دو سه هفته اخیر افت فروش داشتند.
دو فیلم تازه اکران شده «یک کیلو و بیست و یک گرم» و «چراغ های ناتمام» هم فروشی ناامید کننده داشتند. هر دوی این فیلم ها پس از شش روز نمایش فروشی یکسان داشتند.
براساس اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش، با آغاز ماه محرم نمایش دو فیلم کمدی «هزارپا» و «دم سرخ ها» به مدت ۱۰ روز متوقف خواهد شد. نکته جالب اینکه این دو فیلم روز گذشته (سه شنبه) یعنی در اولین روز از ماه محرم هم روی پرده قرار داشتند و تمامی بلیت های سانس های پایانی شان نیز به فروش رسید.
به گفته غلامرضا فرجی، با توجه به احتمال فروش «هزارپا» و «دم سرخ ها» و در مورد ادامه نمایش این دو فیلم پس از ایام عزاداری جلسه ای تشکیل و نسبت به ادامه اکران آنها تصمیم گیری خواهد شد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش در حالی از احتمال فروش «هزارپا» حتی پس از دهه اول محرم با رسانه ها صحبت کرده که این فیلم همین حالا هم سقف ۱۰ هفته اکرانش به اتمام رسیده و طبق قانون باید از روی پرده های سینما پایین بیاید. طبق صحبت های فرجی، هنوز مشخص نیست ساخته جدید ابوالحسن داودی تا چند هفته دیگر قرار است بخش عمده سینماهای سطح کشور را در اختیار داشته باشد. با این حال در همین فرصت کم و با وجود درگیری مردم در مراسم عزاداری، فیلم های دیگر می توانند از این فرصت نهایت استفاده را برده و با تعداد سینماهای بیشتری به نمایش خود ادامه دهند.
در حال حاضر «هزارپا» به روال چند هفته اخیر همچنان در صدر جدول فروش هفتگی قرار دارد. این فیلم در هفته دهم اکرانش افت فروش ۳۵۰ میلیونی داشت. مجموع گیشه ساخته ابوالحسن داودی به مبلغی حدود ۳۵ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان رسیده است.
«تنگه ابوقریب» همچنان در رتبه دوم جدول فروش هفتگی قرار دارد. این فیلم که در هفته پنجم اکرانش باز هم افت فروش داشت، هم اکنون در ۴۲ سینمای تهران و ۸۵ سینمای شهرستان ها در حال نمایش است. فروش کل ساخته جدید بهرام توکلی طبق اعلام پخش کننده اش سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان است.
فروش «دم سرخ ها» در هفته ششم نسبت به هفته پنجم اکرانش تغییر چندانی نداشت و تقریباً یکسان بود. این فیلم که در حال حاضر در رتبه سوم جدول فروش هفتگی قرار گرفته، در مجموع سینماهای تهران و شهرستان ها حدود دو میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان فروش داشته است. ساخته آرش معیریان از هفته گذشته سینمای سرگروهش یعنی باغ کتاب را در اختیار «چراغ های ناتمام» قرار داده است.
«کاتیوشا» در هفته هفتم اکران افت فروش جزئی داشت. در تعداد سینماهای پایتخت ساخته علی عطشانی تغییری ایجاد نشده اما در شهرستان ها نسبت به هفته قبل فیلم پنج سینمای خود را از دست داده. «کاتیوشا» به گفته پخش کننده اش حدود دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان فروخته است.
«شعله ور» پس از ۲۷ روز نمایش مقدار جزئی افزایش فروش داشت. ساخته حمید نعمت ا… دو سینمای تهرانش را از دست داده و شش سالن به تعداد سینماهای شهرستان هایش اضافه شده است. مجموع گیشه این فیلم به گفته پخش کننده اش حدود ۷۰۲ میلیون تومان است.
«شعله ور» در گروه کورش اکران است. گروهی که فیلم سینمایی «سوفی و دیوانه» در نوبت اکران آینده آن قرار دارد.
«داش آکل» با ورود به هفته دوم اکرانش و با افزایش تعداد سینماهایش به رتبه ششم فیلم های پرفروش هفته رسیده است. فروش ساخته جدید محمد عرب تقریباً بیش از دو برابر هفته اول بود به طوری که فیلم در برخی از پردیس های سینمایی پایتخت و حتی در شهرهای پرجمعیت هم اکنون با استقبال خوبی مواجه شده است. فروش کل این فیلم با ۱۹ سینمای تهران و ۳۳ سینمای شهرستان ها به مبلغی حدود ۱۵۲ میلیون تومان رسیده است.
در گروه سینمایی ایران پس از «داش آکل» فیلم های «جاده قدیم» و «خانم یایا» روی پرده خواهند رفت.
فروش «همه چی عادیه!» با وجود از دست دادن سرگروه مانند هفته قبل بود و با افت مواجه نشد. ساخته محسن دامادی در تهران و شهرهای مختلف به ترتیب هفت و ۲۲ سالن در اختیار دارد. مجموع فروش این فیلم به گفته پخش کننده اش ۲۵۰ میلیون تومان است.
«خاله قورباغه» همچنان در پایتخت ۱۶ سینما دارد و همزمان در ۲۵ سینمای شهرستان ها در حال نمایش است. این فیلم در هفته ای که گذشت حدود ۵۰ میلیون تومان به مجموع گیشه خود اضافه کرد. فروش کل ساخته افشین هاشمی به گفته پخش کننده اش دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
«دارکوب» که از زمان اکرانش ۷۴ روز می گذرد این روزها با ۱۱ سینما در سطح کشور به نمایش خود ادامه می دهد. مجموع گیشه این فیلم به دو میلیارد و ۲۴۴ میلیون تومان رسیده است.
«آخرین بار کی سحر را دیدی؟» در پایان هفته دوم اکرانش فروش بهتری داشت و این مسئله به اضافه شدن تعداد سینماهای ساخته فرزاد موتمن نمی تواند بی ارتباط باشد. هم اکنون ۱۴ سینما در تهران و ۱۴ سینما در شهرهای مختلف نمایش این فیلم را برعهده دارند. «آخرین بار…» در مجموع سینماهای کشور حدود ۶۵ میلیون تومان فروش داشته است.
پس از پایان اکران ساخته فرزاد موتمن در گروه زندگی فیلم سینمایی «هشتگ» روی پرده خواهد رفت.
فروش هفتگی «تگزاس» با ۱۰ سینما ۳۶ میلیون تومان بود. این فیلم برخلاف تهران همچنان در برخی از سینماهای شهرستان ها در حال نمایش است و فروش کل آن در سایت سینما تیکت به ۱۴ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان رسیده.
«پشت دیوار سکوت» در تهران در پردیس های آزادی، ملت، تماشا و سینما عصر جدید در حال نمایش است. تعداد سینماهای ساخته مسعود جعفری جوزانی در شهرستان ها تغییری نکرده و فیلم در همان ۱۰ سینما اکرانش ادامه دارد. این فیلم پس از ۲۷ روز حدود ۱۲۳ میلیون تومان فروخته است.
در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش قرارداد اکران فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» در گروه آزادی و پس از پایان نمایش «پشت دیوار سکوت» به ثبت رسید.
«یک کیلو و بیست و یک گرم» با ۱۴ سینما تاکنون گیشه چندان بالایی نداشته است. فیلم رحیم طوفان پس از گذشت شش روز تنها حدود ۱۱ میلیون تومان در سینماها فروش داشته. این فیلم به جز تهران به تازگی نیز در هشت سینمای شهرستان ها به نمایش درآمده است.
در گروه ماندانا که هم اکنون «یک کیلو…» روی پرده قرار دارد، بزودی فیلم سینمایی «لازانیا» به نمایش عمومی درمی آید.
«چراغ های ناتمام» وضعیتی مشابه با «یک کیلو…» دارد و پس از شش روز با استقبال چندان خوبی مواجه نشده است. فیلم مصطفی سلطانی در تهران ۱۳ سینما دارد و به جز پایتخت نیز ۱۰ سینمای شهرهای مختلف اکران آن را به تازگی آغاز کرده اند. مجموع فروش این فیلم تنها ۱۰ میلیون تومان است.
«راه رفتن روی سیم» پس از ۲۶ روز نمایش در تهران تنها پردیس ملت را در اختیار دارد. تعداد سینماهای ساخته احمدرضا معتمدی در شهرستان ها نیز به هشت سالن رسیده. فروش این فیلم در مجموع تنها ۵۰ میلیون تومان است.

همچنین ببینید

آواتصویر به نقل از مهر-پوران درخشنده اعلام کرد که در حال حاضر شرایط اقتصادی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.