پنجشنبه , ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بامداد افشار به تشریح فضای آهنگسازی برای سریال «روزی روزگاری مریخ» پرداخت

بامداد افشار آهنگساز سریال «روزی روزگاری مریخ» به تاثیر موسیقی‌های نوستالژیک در کاربرد موسیقی مدرن اشاره کرد و گفت:

«انتخاب موسیقی‌های قدیمی مثل آهنگ «قمر در عقرب»، در مریخ سال ۱۷۰۰ به این دلیل بود که یک یادآوری از زمین باشد و چیزی که ۳۰۰ سال قبل وجود داشته است.»

او درباره دلیل انتخاب آهنگ «قمر در عقرب» گفت:

«ابتدا قرار بود اسم سریال، قمر در عقرب باشد و بیت اول این شعر (عقرب زلف کجت با قمر قرینه…) بسیار به ژانر و فضای فیلم نزدیک بود و چون وضعیت آشفته مریخ را هم نشان میداد، کارکرد طنز داشت. »

این آهنگساز از ایجاد تغییرات در حوزه موسیقی در ۳۰۰ سال آینده گفت: «احتمالا در سال ۱۷۰۰ آهنگسازی به شکل فعلی وجود ندارد و ربات‌ها آهنگسازی می‌کنند.»

او ادامه داد:

«به گمانم ارتباط آدم‌ها با موسیقی، در آینده به شکل ارتباط فعلی ما با موبایل خواهد بود.»

افشار یادآور شد که اگر بخواهد به مریخ مهاجرت کند، خانواده و همسرش و یک لپ‌تاپ برای ساخت موسیقی با خودش می‌برد.

همچنین ببینید

«مانای دُرپور» خواندنی شد

یکی از پژوهشگران مطرح موسیقی نواحی خراسان از تالیف دو مجموعه پژوهشی درباره مرحوم نورمحمد درپور و کارآواهای موسیقی منطقه خراسان خبرداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.