دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست رسانه‌ای مرور فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران برگزار شد

مجید رجبی‌معمار در نشست رسانه‌ای مرور فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران در دوران کرونا با اشاره به انتظارات اهالی هنر از رییس جمهور جدید و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این توقع از رئیس جمهور منتخب وجود دارد که شرایط سخت هنرمندان را درک کند و وزیر فرهنگ و ارشادی آگاه به مسائل هنر و هنرمندان و دغدغمند را معرفی کند.

به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نشست رسانه‌ای مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با عنوان «مروری بر فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران در دوران کرونا» صبح امروز (دوشنبه ۱۴ تیر) در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد و همزمان بصورت مجازی هم پخش شد به دلیل شیوع کرونا.

در ادامه مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان با ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت دو تن از همکاران رسانه در حادثه اخیر واژگونی اتوبوس بیان کرد: شیوع کرونا مشکلات و تنگناهای زیادی را برای عموم مردم و اهالی فرهنگ و هنر ایجاد کرد. البته این مشکلات در زمینه‌های مختلف شدت‌های متفاوتی داشته است و هنرمندان تئاتر، سینما، تجسمی و… هریک به نوعی تحت تاثیر این وضعیت دشوار قرار گرفتند. با توجه به این که این ویروس و تغییرات آن قابل پیش‌بینی هم نیست، شرایط عجیبی را از ابتدا تاکنون رقم زده است اما لازم است خود را با شرایط وفق و به فعالیت‌های فرهنگی و هنری ادامه دهیم.

وی افزود: طبق گزارش‌های رسیده از سوی سازمان جهانی بهداشت و علیرغم کشف و ساخت واکسن کرونا همچنان هشدارهایی مبنی بر جهش و تغییرات جدید ویروس و رعایت مستمر پروتکل‌های بهداشتی داده می‌شود اما نمی‌توان فرهنگ و هنر را تعطیل کرد. ضمن این که اهالی فرهنگ و هنر علاوه بر این که معیشت خود را از طریق فعالیت‌های خود دنبال می‌کنند، باید به مردم نیز به واسطه هنر خود امید و روحیه بدهند.

رجبی‌معمار با مرور فعالیت‌های خانه هنرمندان ایران در روزهای ابتدایی درگیری با ویروس کرونا عنوان کرد: بعد از مدتی از آغاز شیوع کرونا تصمیم گرفتیم خانه هنرمندان ایران به فعالیت‌های خود ادامه بدهد. چاره‌اندیشی کردیم تا در فواصل بهبود شرایط بین پیک‌های کرونا گالری‌ها و نمایشگاه‌ها برقرار باشند اما به تدریج دریافتیم که کار بسیار سخت است و گریزی از وضعیت جهانی نیست. سال گذشته تنها یک نمایش «برگشتن افتخارآمیز مردان جنگی» در دو بازه زمانی آبان و اسفند ماه به روی صحنه رفت که به دلیل مواجهه دوباره با شیوع کرونا اجرای آن متوقف ماند…..ادامه به سایت زیر مراجعه کنید:

https://musiceiranian.ir/

همچنین ببینید

«مانای دُرپور» خواندنی شد

یکی از پژوهشگران مطرح موسیقی نواحی خراسان از تالیف دو مجموعه پژوهشی درباره مرحوم نورمحمد درپور و کارآواهای موسیقی منطقه خراسان خبرداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.