دوشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

می توان زنانه زیست ولی مردانه گام برداشت

احتمالا تنها گروه موسیقی بانوان فعال در ایران هستند که بلیت کنسرت هایشان همان روز نخست کاملا فروخته می شود و حتی بارها تمدید هم شده است.

پس از آخرین اجرای پلاریس در تالار وحدت و درخشش بی نظیرشان کنسرت گروه تمدید شد و نهم مرداد در فرهنگسرای نیاوران برای سومین شب اجرا شد، بدون اغراق اجرای نیاوران بسیار با کیفیت تر از تالار وحدت بود و همه حاضران را شاد و راضی راهی خانه کرد.

کنسرتی که با یک سورپرایز آغاز شد.

به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس گروه پلاریس قطعه ای پر انرژی به زبان فارسی اجرا شد که حضار را به وجد آورد، پیش از اجرا نیز کلیپی با همین مضمون پخش شد که تماشاچیان را از همان ابتدا مجذوب کرد، کلیپی که نوید اجرایی متفاوت را به مخاطب می داد.

• همزمان با بالا رفتن پرده، صدای موسیقی بی کلامی به گوش می رسید که تماشاچیان با دیدن نوازندگان و بهار ایلچی در لباسی بسیار متفاوت نسبت به کنسرت های پیشین، هیجان زده شده و به تشویق پرداختند.

• با ورود اولین خواننده به روی صحنه و خواندن آهنگ “یار گُلم” بینندگان هیجان زده شده و با آهنگ بعدی که آهنگ بندری “زلیخا” بود با کف و سوت و … همراهی کردند.

• در میان تشویق حضار بود که خواننده ای ریز نقش به روی صحنه آمد، که از همان ابتدا با دیدن لباسش مشخص بود، شاهد اجرای آهنگی به زبان هندی خواهیم بود.

او از حضار خواست که با تکرار عبارت “لِچا لِچا” (به معنی ببر ببر) طی آهنگ با او همخوانی کنند، که باعث جذابتر شدن آهنگ برای تماشاچیان شد.

سپس آهنگ فرانسوی “ژوته” که به عنوان آهنگ بعدی انتخاب شده بود توسط خواننده با احساس دیگری اجرا شد.

• نکته قابل توجه این کنسرت، دعوت از دو گروه کودک و نوجوان دختر به عنوان خواننده بود که اجرایی چشمگیر داشتند که آن هم به زبان انگلیسی بود و با تشویق تماشاگران مواجه شدند.

پس از آنان شاهد دو اجرای دلچسب به زبان های فارسی و عربی بودیم.

• پس از اجرای آهنگ های خاطره انگیز به زبان های فارسی و عربی، و پایان یافتن تشویق حضار، شاهد اجرای مجدد آهنگ هندی بودیم که با حرکت نیز همراه بود که جذابیت این آهنگ را دوچندان کرده بود.

در ادامه کنسرت آهنگ هایی به زبان های ترکی، گیلکی (رعنا)، کردی و … نیز اجرا شد که حضار به سبک های مختلف با آنها همراهی کردند.

• در پی سورپرایز اول کنسرت، ایلچی از مهشید(خواننده هندی گروه) دعوت کرد تا به روی صحنه بیابد و با هم، آهنگی که حاکی از تلاش ۱۰ ساله گروه پلاریس بود را اجرا کردند.

با شعری که از تلاش ها، سختی ها و مرارت هایی که پلاریس برای پلاریس شدن کشیده بود.

شعری که نشان می داد:

می توان زنانه زیست ولی مردانه گام برداشت

(ما یه روز ستاره می شیم/ فقط کافیه کمی طاقت بیاریم/ نترس زندگی اگر یه وقتایی هواش بارونی باشه/ از اولم قرار نبود هیچی به این آسونی باشه….)

شایان ذکر است گروه پلاریس، اجرای خود را برای تاریخ ۲۸ مرداد ماه نیز تمدید کرده است که آن نیز در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه مندان می توانند از طریق سایت ایران کنسرت بلیط آن را تهیه نمایند.

لطفا نظر دهید

می توان زنانه زیست ولی مردانه گام برداشت

نظردهید

می توان زنانه زیست ولی مردانه گام برداشت

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

رقابت ۳۱ گروه سرود در مسابقه «هم‌سُرا»

آواتصویر_۳۱ گروه سرود نوجوانان فعال فرهنگسراهای تهران در قالب مسابقه سُرایش و خوانش سروده‌های نوجوانان ویژه استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان، روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه در فرهنگسرای اندیشه به رقابت می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.