جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سیامک آقایی تور «آوای ایران» را از تبریز آغاز می‌کند

سیامک آقایی
سیامک آقایی

سیامک آقایی تور «آوای ایران» را از تبریز آغاز می‌کند،کنسرت‌هایی با خوانندگان بومی سرتاسر کشور

سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده سنتور پس از تور موفق «باز عشق» که در بیش از ۵۰ شهر ایران اجرا شد، تور جدیدی را با عنوان «آوای ایران» از روز ۲۴ بهمن ماه از شهر یزد آغاز می‌کند. آقایی در این سلسله کنسرت تصمیم دارد آثارش را با خوانندگانی مختلف و متعلق به همان شهرها اجرا کند.

سیامک آقایی پس از تجربه کنسرت «یورش» که شهریور ماه در تهران روی صحنه برد، تصمیم دارد تا پیش از پایان سال جاری شمسی یعنی از ۲۴ بهمن تا ۲۴ اسفند رپرتوار «آوای ایران» را در ۱۲ شهر مختلف روی صحنه برود. یزد، تبریز، درود، بابل، اهواز، ماهشهر، رامهرمز، بهبهان، اصفهان، شهرکرد، بوکان و مهاباد شهرهایی هستند که آقایی در آنها روی صحنه خواهد رفت. اجرا در ۱۰ شهر قطعی شده است و اجرای دو شهر هم در مراحل پایانی رایزنی‌ها قرار دارد.

کنسرت‌هایی با خوانندگان بومی سرتاسر کشور

سیامک آقایی درباره «آوای ایران» اینگونه توضیح می‌دهد: «مدتی‌ است علاقمند شدم که در کنار و ‌شاید موازی با مفاد اصلی برپایی یک مجموعه کنسرت همچون رپرتوار و فضای موسیقایی آن پروژه ، به بار فرهنگی و تاثیراتی که می‌تواند در فضای موسیقی کشور بگذارد بیشتر توجه کنم. واین مهم باعث تغییراتی اساسی چه در محتوا و چه در سیاست کلی کاری‌ام شده است».

آقایی این پروژه را تدوام راهی می‌داند که ۷ سال پیش با تور «باز عشق» آغاز کرد و می‌گوید:«پروژه هایی همچون «یورش» با آن حال و هوای معترض که برآمده از دغدغه های امروز جامعه ایران بود تا پروژه «باز عشق» با بیش از پنجاه اجرا در اقصی نقاط ایران که در کنار محتوای موسیقایی‌اش عملا در جهت حمایت از هنر نوازندگی و بلاخص ساز سنتور برنامه ریزی شده بود، نمونه هایی از بینش جدید من بوده‌اند. حال در تداوم همین نگاه زمینه طرح پروژه‌ای دیگر تحت عنوان «آوای ایران» پدیدار شد.»

اما اینکه آقایی می‌خواهد از خوانندگان بومی هر منطقه برای پروژه «آوای ایران» استفاده کند را اینگونه تشریح کرد: « ماجرا از این قرار است که در پی اجراهای متعددی که طی این شش سال اخیر در سراسر ایران داشتم با استعدادهای گوناگونی در زمینه های متعددی چه در عرصه نوازندگی و چه در بحث آواز و خوانندگی آشنا شدم و ایده تور «آوای ایران» از اینجا شکل گرفت و تصمیم گرفتم تا در این پروژه هنرمندان خوش قریحه این مناطق را با خود همراه کنم.»

لطفا نظر بدهید

۰%

نظرات

سیامک آقایی تور «آوای ایران» را از تبریز آغاز می‌کند

User Rating: Be the first one !

همچنین ببینید

«مانای دُرپور» خواندنی شد

یکی از پژوهشگران مطرح موسیقی نواحی خراسان از تالیف دو مجموعه پژوهشی درباره مرحوم نورمحمد درپور و کارآواهای موسیقی منطقه خراسان خبرداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.